Inschrijving & Reglement ABARTH-COPPA-MILLE - 2011

De Abarth-IG-Duitsland biedt met deze Clubsport-GLP eigenaars van sportieve Abarth tourwagens en GT's met een cilinderinhoud tot 1000cc, de mogelijkheid om met deze voertuigen, Historische Motorsport op de internationale circuits te kunnen bedrijven. Samen met de BRITISCH-CAR-TROPHY & NSU-TT-TROPHY worden alleen Clubsport-GLP wedstrijden op circuits of bergklims georganiseerd en getelt.

Met de TROFEO “ABARTH-COPPA-MILLE“ (ACM) ligt niet alleen de nadruk op sporten, maar deelname aan de gemotoriseerde sport is veel belangrijker dan alleen maar het genieten van een overwinning. Niet in de laatste plaats, omdat we veel waarde hechten aan het eerlijke en kameraadschappelijke gedrag van de deelnemers. Fanatieke succes strategen zijn bij de ACM niet welkom.

Artikel 1: Deelnemer
1.1
Nationalen Lizenz Stufe C (DMSB)is vereist voor de als Clubsport-GLP nach Modus 2 uitgeschreven wedstrijden. De voertuigen moeten een DMSB wagenpas naar aanhang J voor ISG Groep H of CTC, FIA-HTP of een kentekenbewijs (07-bewijs ook toegestaan) hebben. Voor buitenlandse deelnemers, wordt de goedkeuring van de betreffende ASN aanvaard. Een sportclub kaart kan worden aangevraagd.
1.2
Een jaarlijkse inschrijving word in rekening gebracht, dit is de 90.- € en dient bij de inschrijving aan de Abarth-IG-Duitsland worden betaald bekijk het inschrijfformulier. De Abarth-IG heef het recht om inschrijvingen te weigeren zonder opgave van redenen. De deelnemer ontvangt wanneer u zich registreert 3 Startnummer achtergrond met het jaarlijkse toegewezen start-nummer, een divisie sticker en de sticker voor de technische keuring. Het startnummer wordt op grond van de rangorde van ACM-2010 en worden tot de eerste wedstrijd gereserveerd. Het aantal deelnemers is in 2011 tot max. 40 voertuigen begrenst. De geregistreerde deelnemers erkennen deze inschrijving en reglement als basis voor de "Abarth-COPPA-MILLE-2011".
1.3
De deelnemer is verantwoordelijk voor de tijdige indiening van zijn aanmeld formulier voor de wedstrijden . Elke deelnemer ontvangt op tijd het GLP aanmeld formulier van de organisatie. Inzendingen kunnen zonder opgave van redenen worden gewijgerd. Inschrijfgeld wordt niet geretouneerd.
1.4
Aan de wedstrijden kunnen ook gastrijders deelnemen. Hun voertuigen moeten volledig aan de technische voorschriften van de "Abarth-COPPA-MILLE-2011" voldoen. Gastrijders betalen een toeslag van 25% over het start geld.

Artikel 2: Voertuigen
Division 1: FIA Periode F,Gl,G2,Hl
Fiat Abarth 595-695 SS, 126 + Murretti + Giannini + Steyr-Puch, (2 Cilinder, max. 850ccm Inhoud)
Division 2 : FIA Periode FG1,G2,HI,H2
Fiat Abarth 850-1000 TC, 850-1000 OT/SS, Record-Monza, Monomille, Lombardi, Scorpione, etc. (Motor achterin en met maximaal een dubbele carburateur)
Division 3 : FIA Periode GI ,G2,Hl,H2,I,J
A112 Abarth HP58 & HP70, Fiat 127 (ohv -Motor), (Motor voorin en met maximaal een dubbele carburateu)
Division 4 :FIA Periode FGl,G2,Hl,H2,IJ
Fiat Abarth 850-1000 TCR, OTR, Bialbero GT, Biposto, 1000 SP, etc.
Fiat Abarth 850-1000 TC, OT, Al 12 HP58 & HP70, Fiat 127 met 4-Kanaal-cilinderkop of Inspuiting

* Het A112-A2-Motorblok is in de Divisie 2-4 toegestaan.
Compressor, Turbolaadersystemen of OHC-cilinderkoppen zijn in den Divisie 1-4 niet toegestaan !

Artikel 3: Algemene technische bepalingen voertuig
3.0
De emissies verordeningen van de DMSB emissie regelgeving in 2009, artikel 15 van katalysatoren, moeten in acht worden genomen .
3.1
Sport stoel FIA-norm 8855/1999 of 8862-2009 aan de bodem bevestigd, 4 bevestigingsschroeven ten minste M8 (8.8). Leeftijd van de FIA gehomologeerde stoel max 10 jaar na fabriekatie datum.
3.2
4-Punkt-Gurt. Bevestiging aan de carrosserie oorspronkelijke punten of interieur kooi met stalen plaat van 40cm² en 3 mm dik. Belt breedte 3", acc. FIA norm 8854/98 en 8853/98, met een roterende sluiting. De leeftijd van deze gordels max. 5 jaar na vervaldatum.
3.3
Rol kooi gemaakt van staal. Als Artikel 253-8, aanhangsel J" FIA 1993 Ten minste twee Bij een zelfbouw kooi Ten minste twee zijdelingse bescherming pijpen aan de kant van de bestuurder, diagonaal (met twee schetsplaten) of in parallel. In de hoofd beugel volgens tekening of een diagonaal 253-5 253-20 in de tekening (voor de links bestuurde voertuigen) of in de achterste steunpoten volgens tekening 253-21 twee diagonale met twee tegengestelde kruispunten gem. Art 253.8.2.14. Brandwerende bekleding van de buizen (ten minste 2 cm dik) in de rangevan 50 cm rond de chauffeurs helm. De achterbank mag worden verwijderd.
3.4
2 x 2,0-kg of 1 x 4,0 kg ABC Poederblusser of 2,4 liter AFFF, gemakkelijk toegankelijk aan de voorkant passagiers ruimte. Bevestigd aan de bodem met metalen banden, en voorzien van een snel sluiting.
Laatste Onderzoek van niet ouder dan 2 jaar.
3.5
Voorruit gelaagd glas (AS1). Zijruiten en achterruit mogen vervangen worden door niet gekleurd plastic (bijvoorbeeld Makralon, Lexan 400) of een niet versplinterende veiligheid plastic glas (dikte van minstens 3mm).
3.6
2 Minimaal 1 Ruitenwisser op de voorruit.
3.7
2 Buitenspiegels + binnenspiegel, Spiegel oppervlak van minstens 90cm² per spiegel..
3.8
Afsleepogen of lussen aan voor-en achterzijde stevig op dragende carroseriedelen. In de kleur in geel, rood of oranje geschilderd met een pijl aanduiding. Binnen diameter van ten minste 60mm.
3.9
Motorkap en kofferklep moeten naar behoren worden vastgemaakt. De standaard sluiting moet worden verwijderd en door ten minste twee externe veiligheid sluitingen worden vervangen. Het standaard opening's mechanisme moet onklaar gemaakt worden of verwijderd.
3.10
Stroom onderbreker (Noodstop), moet alle elektrische circuits van de batterij onderbreken en de motor uitzetten De schakelaar buiten ter hoogte van de linker raamstijl, moet van binnen en buiten bedient kunnen worden. De schakelaar gekenmerkt door een rode bliksem in een blauwe driehoek met een witte rand. De accupolen moeten afgedekt zijn. De accu moet als ze niet in de standaard lokatie is bevestigd in een gesloten metalen doos met banden worden vastgemaakt of vastgeschroefd. Om losraken te voorkomen.
3.11
Olie catch-tank, van ten minste 2 liter inhoud, waar alle motor ontluchtingen naartoe worden geleid.
3.12
Koplamp glazen kruiselings afplakken. Werkende verlichting en knipperlichten.
3.13
Metaal.-(Serie) of een veiligheid's tank. Foam vulling MIL-B-83054 of de bescherming tegen explosiegevaar materiaal "D-Stop" wordt sterk aanbevolen. De tank kan in de passagierscabine zonder schot worden geïnstalleerd als de tank is ingebed in een Aluminium bak, die met metalen banden is bevestigd of met metalen schroeven is vastgezet.
3.14
Elke Carburateur gasklep as moet met een externe extra veer worden uitgerust , uitgezonderd dubbele carburateurs met interne veer.
3.15
Naam, Bloedgroep en Nationaliteit van de bestuurder moet op deur aan de bestuurderszijde worden aangebracht (Formaat ca. 31 x 4 cm).
3.16
Banden zijn vrij (Slick of Regen). Banden en velgen mogen in het bovenste derde van de wielkast niet meer dan max. 1 cm uitsteken.
3.17
Remsysteem moet uitgerust zijn met een 2-circuit hoofdremcilinder. De rem slangen kunnen door het type "Goodridge" of "Aeroquip" worden vervangen. Schijfremmen zijn toegestaan.
3.18
Benzinepompen, elektrische, mogen niet in de passagiersruimte worden geplaatst. Benzinleidingen, zover niet standaard, dienen omwikkeld en vast gemonteerd te zijn.
3.19
Oliepeilstok van de motor dient vastgeschroefd te zijn of met een veer tegen het uitglijden uit meetopening te zekeren.

Artikel 3 a : Carrosserie in de zin van het historische aanzien van de ACM
3.20
Dakspoiler, achtervleugel en luchtopeningen, die het standaard silhouette van voertuig veranderen, zijn niet toegestaan. Uitzonderingen zijn die delen, die in de toenmaligen FIA-Homologatielijsten toegelaten waren. Frontspoiler onder het wielmiddelpunt, na een eventuele verbreding van de spatborden zijn toegestaan..
3.21
Het voertuig moet worden uitgerust met de originele front grill (front-logo) of een uit die specifieke periode een ingebouwde grill (front-logo), replica´s zijn toegestaan. Het originele dashboard moet intact blijven in zijn basis constructie.
3.22
De locatie en de faciliteiten van de standaard koplampen en achterlichten, en de grootte van de raamopeningen mogen niet veranderd worden.
3.23
Deelnemers worden geadviseerd om hun voertuigen in de kleuren te spuiten, die gebruikelijk waren in de periode van productie. Signaal kleuren op de voertuigen (wielen) mogen niet gebruikt worden.

Bovendien gelden altijd de bepalingen van de race track exploitant of de organisator, tenzij anders is bepaald. De maximum toegelaten geluidsterkte mag de 98 +2 dB (A) niet overschrijden!

Voertuigen, die op basis van hun interieur en exterieur uiterlijk het aanzien van de „TROFEO-ABARTH-COPPA-MILLE“ schaden, worden afgewezen.
Een olie opvangbak of karton onder motor en versnellingsbak is altijd verplicht in de paddock.

Artikel 4 : Rijdersuitrusting (Veiligheid boven en onder)
4.1
Raceoveral, vervaardigt naar FIA-Norm 8856-2000
4.2
Rijdersschoenen halfhoog uit leer, vervaardigt naar FIA-Prüfnorm 8856-2000
4.3
Helm, Norm SA2000/05 , British Standard Norm 6658-85 Type A/FR, ECE 22/04 of 22/05 Snell SA 95 is niet toegestaan !
4.4
Handschoenen, Balaclave, lang ondergoed en sokken naar FIA-norm 8856-2000

Artikel 5 : Klassement
Het klassement wordt aan de hand van de officiële uitslagen van de organisatoren gemaakt als de Abarth IG-niet over een eigen lijst beschikt. Deelname aan de rijders bespreking is een absolute verplichting! Onsportief gedrag kan met waarschuwingen, tijdstraffen en uitsluiting van deelname worden bestraft.

Punten worden in de divisies 1 tot en met 4 volgens de volgende tabel gegeven:

Plaats:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Punten:

20

17

15

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Divisies met minder dan 3 Starters worden niet meegeteld. Gastrijders worden bij de punten verdeling niet meegerekent, navolgende rijders van de"ABARTH-COPPA-MILLE" nemen de plaatsen over.

De winnaar van "ABARTH-COPPA-MILLE-2011" is de Rijder, die de meeste punten heeft gehaald . Het aantal strijk resultaten( meestal 2) worden nog bekent gemaakt. Bij een gelijk aantal punten beslist het aantal punten gehaalt in alle wedstrijden.

De volgende regel geldt : Voertuigen, die niet minstens 50% van de afstand van divisie winnaar hebben afgelegt, en/of bij bergrennen de finish niet hebben gehaalt, geen punten krijgen. Ieder evenement bestaat uit een vrije training en wedstrijden van een gelijkmatigheids proef (GLP), die separaat geteld worden.

Artikel 6 : Preizen and Preisuitreiking
Ten minste 33% van de bestuurders die van start zijn gegaan in de afdelingen 1-4 ontvangen trofeeën of prijzen, die niet nagezonden worden. Plaats en tijd van de prijsuitreiking in de paddock wordt door aanplakking aangekondigd. Deelname aan de prijsuitreiking is altijd een plicht voor de rijders!

De algemene winnaar van de "ABARTH-COPPA-MILLE 2011" word na de laatste wedstrijd aan de hand van de divisie winnaars bepaald en ontvangt de "Grote ACM-Beker 2011" van ABARTH-IG-Deutschland. De beker voor de "Rookie of the year" krijgt de nieuweling die het meeste aantal punten heeft gehaalt aan het einde van het seizoen. De "Gentleman-Driver-Pokal" word door Paul van der Heyden/USA beschikbaar gestelt

Artikel 7 : Planning 2011 (12.02.2011)

altijd up-to-date: www.abarth-coppa-mille.com

16.-17.04
Hockenheimring, Hockenheim-Historic, F1-GP-Kurs / 1. + 2. Wedstrijd
21.-22.05
Circuit Zolder/B, Race-Festival Zolder, Youngtimer e.V. / 3. + 4. Wedstrijd
22.-23.07
Circuit de Spa/B, Spa Race Festival, Youngtimer e.V. / 5. + 6. Wedstrijd
13.-14.08
44.Osnabrücker Bergrennen, Hilter-Borgloh , MSC-Osnabrück / 7. + 8. Wedstrijd
10.-12.09
Nürburgring, "70 Eifelrennen om de Jan wellem Bokaal, DAMC 05 e.V. / 9.+ 10. Wedstrijd
22.-24.10
Nürburgring, 6. ADAC Westfalen-Trophy, MSC-Bork / 11.+12. Wedstrijd

Artikel 8 : Sport commissarissen
Ulrich Kraft, Dautphetal

Artikel 9 : Technische commissarissen
nog niet bezet

Artikel 10 : Organisatie
ABARTH-IG-Deutschland
c/o Klaus Kleber
Hochbendweg 40 Tel. + Fax: (0049) 02151 313371
D–47804 Krefeld
e-mail : AbarthCoppaMille@aol.com
Internet www.abarth-coppa-mille.com

Alle "ABARTH-COPPA-MILLE-2011" vragen worden alleen door de Organisatie van Abarth-IG-Duitsland beantwoord.

Artikel 11 : Serie sponsor
Serie sponsor is ook in 2011 de Fa. ISA-RACING. Elke deelnemer ontvangt bij inschrijving een ISA Racing catalogus-2011 en 2 ISA Racing stickers om op het voertuig links en rechts te worden geplakt. Onder opgave van zijn startnummer krijgt iedere deelnemer bij de Fa. ISA-Racing bij bestelling op alle onderdelen een sportrijders korting. Bij de Fa. ISA-Racing is altijd een actuele deelnemerslijst van de "ABRTH-COPPA-MILLE" beschikbaar.

Artikel 12 : Disclaimer
Deelname aan de "ABARTH-COPPA-MILLE-2011" gebeurt op eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. Met het ondertekenen van het inschrijfformulier verklaart de deelnemer dat hij geen enkele juridische claim bij de ACM-Organisatie, DMSB, de organisatoren en de derde zal neerleggen, grove nalatigheid uitgesloten. Elke deelnemer draagt als enige burgerlijke en strafrechtelijke aansprakelijkheid voor alle door hem of door hem met het gebruikte voertuig veroorzaakte schade, zover geen enkele aansprakelijkheid in de uitnodiging is overeengekomen is civiel-en strafrechtelijke verantwoordelijkheid voor alle door hem of door hem met het gebruikte voertuig veroorzaakte schade, waar geen enkele aansprakelijkheid in elke uitnodiging is overeengekomen.